עת"מ 20016-08-15 טבסקו החזקות ואח' נ' אוצר מפעלי ים בע"מ

ביום 21.10.15 דחה בית המשפט המחוזי  תובענה מנהלית של חב' טבסקו ואח' נ' חברת אוצר מפעלי ים,

טענות העותרות בתמצית היו כנגד החלטת החברה להעניק להצעתן ניקוד נמוך מניקוד האיכות המינימלי הנדרש לצורך מעבר לשלב בחינת ההצעה הכספית – דבר אשר משמעו בפועל הוא פסילת ההצעה, וכנגד החלטת החברה לפרסם מכרז חדש. העותרות תקפו הן את עצם ניסוח אמות המידה והקריטריונים שנקבעו בהן לניקוד איכות ההצעות והן את אופן ניקוד ההצעות כפי שנעשה על ידי חברי הוועדה. כמו כן, טענו העותרות במהלך הדיון כי המכרז הנ"ל "תפור" וכי ההחלטה לפסול את הצעתן היתה שרירותית והתקבלה משיקולים זרים.

בתגובה, נטען כי לא נפל כל פגם בהחלטת הוועדה או באופן קבלתה, כי הליך הניקוד שנעשה על ידי חברי הוועדה נעשה בכובד ראש ומשיקולים עניינים ומקצועיים בלבד, וכי אמות המידה נוסחו במיוחד כך במכרז על מנת לאפשר גמישות ויצירתיות למציעים בהגישם הצעתם וכן כי לו היו מבקשות העותרות לטעון כנגד ניסוח אמות המידה הללו אשר פורסמו מראש במכרז- היה עליהן לעשות כן במסגרת שאלות הבהרה לפני הגשת הצעתן ולא להחריש ורק משלא זכו- לנסות לתקוף את ההחלטה בדרך פסולה זו.

 

לבסוף, קיבל בית המשפט את טענות אוצר מפעלי ים, דחה את כל טענות העותרות, דחה את העתירה וחייב את העותרות כאמור בהוצאות משפט לחברה בסך 10,000 ₪.

בתיק הנ"ל יוצגה חברת אוצר מפעלי ים בע"מ ע"י עו"ד מוריה גילת ממשרדנו.