ברק: העבודה תעניק הכרה לצורכי מס בהחזרי המשכנתא ובהוצאות בגין מטפלת

שבוע לפני הבחירות יו"ר העבודה מציג את המצע הכלכלי של מפלגתו ויוצא למלחמה ביריביו: "נתניהו הוא המייצג האולטימטיווי של הקפיטליזם הטוטלי שקורס ברחבי העולם"; הליכוד: "ממרומי הקומה ה-31 של מגדלי אקירוב ההתקפה של ברק מגוחכת במיוחד"

מפלגת העבודה דורשת להכיר לצורכי מס בהחזרי משכנתא עד 5,000 שקל לחודש לזוגות צעירים ולהכיר לצורכי מס בהוצאות בגין מטפלת ופעוטונים וגני ילדים – כך אמר אתמול יו"ר העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, במסיבת עיתונאים שבה הציג את עיקרי המצע הכלכלי של מפלגתו; העלות של שני צעדים אלה לתקציב המדינה נאמדת ב-3-4 מיליארד שקל. ברק הודיע כי מפלגת העבודה תגדיל את תקציב המדינה ותגדיל את הגירעון ל-6% ויותר, כך שיגיע ל-20 מיליארד שקל.

"גם אם החוב החיצוני יגדל מ-83.3% ל-85.8%, לא על זה קמות או נופלות כלכלות. אי אפשר לדבר על תוכניות השקעה בתשתיות בלי להרחיב תקציב. נדרשת מדיניות אגרסיווית של גידול וצמיחה. נדרשת הורדת מס אגרסיווית של המע"מ על מצרכי יסוד", אמר ברק והוסיף: "עלות מבצע ?עופרת יצוקה' היא כחצי אחוז תוצר בלבד". ברק הודיע כי מפלגתו תגדיל השקעות בתשתיות, במו"פ ובהסבה מקצועית. לדבריו, העבודה תפעל למניעת התמוטטות מפעלים קטנים ובינוניים, ובכך תימנע הגדלת האבטלה במשק, וכמו כן תפעל להורדת המע"מ על מצרכי יסוד. במצע המפלגה מוצע, בין השאר, להגדיל את קצבאות הזיקנה מ-16% ל-19% מהשכר הממוצע במשק, לבטל את עמלת הניהול של כספי העמיתים בקרנות הפנסיה, להכליל את האשפוז הסיעודי בחוק בריאות ממלכתי ולהעניק הנחה של 20% בתשלום על תרופות.

ברק סירב להתייחס לשאלה לגבי עמדתו בסוגיית ההגדלה של קצבאות הילדים ולשאלה אם יצטרף לממשלה בהשתתפות ש"ס שתגדיל את קצבאות הילדים, ואמר: "לא ניכנס לשום מממשלה שקווי היסוד שלה לא יתאמו את הקווים של מפלגת העבודה".

במסיבת העיתונאים שבה נכחה "הכוורת" הכלכלית-חברתית של העבודה – שר הרווחה יצחק הרצוג, יו"ר ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן וח"כ שלי יחימוביץ – נמתחה ביקורת על יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. ח"כי העבודה יצאו נגד הכרזות נתניהו על הפחתת מסים ואמרו כי ההפחתה מיועדת בעיקר לעשירים. הח"כים עמיר פרץ ויורם מרציאנו, הנחשבים ח"כים "חברתיים", נעדרו.

"נתניהו הוא המייצג האולטימטיווי של השקפת עולם הכוללת קפטיליזם טוטלי שקורס לנגד עינינו ברחבי העולם", אמר ברק. "אצל קדימה שוררים בלבול ומבוכה קשה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מרומי הקומה ה-31 של מגדלי אקירוב התקפתו של ברק על הקפיטליזם של נתניהו' נשמעת מגוחכת במיוחד. כראש ממשלה התמצו משנתו ופועלו החברתי-כלכלי של ברק בקריאה הבלתי-נשכחת לאזרחי ישראל ?לפתוח את המקררים', על רקע הגידול אז בממדי העוני. נתניהו הציל את המשק פעם אחת ויעשה זאת שוב".

"מפלגת העבודה תנהיג מדיניות שאינה מופקרת, הרפתקנית ואינה חסרת אחריות ופופוליסטית שעושים נתניהו וממשיכי דרכו, רוני בר-און וציפי לבני", אמרה יחימוביץ. ברוורמן הוסיף: "איננו מאמינים במדיניות המיסוי שמציע נתניהו ובהורדת מסים, כי זה לא אקטואלי ולא רלוונטי כעת".

העבודה קיבלה 10 מ' ש'

בתוך כך אישרה השבוע שופטת בית המשפט המחוזי בפתח תקוה, הילה גרסטל, למפלגת העבודה לקבל ערבויות ובטוחות מקרן ברל כצנלסון שבשליטת המפלגה, לצורך נטילת הלוואה בסך כ-10 מיליון שקל מבנק הפועלים. ההלוואה מיועדת למימון הוצאות המפלגה במערכת הבחירות.

כפי שפורסם ב-TheMarker, בחודש שעבר הגישה הקרן לבית המשפט בקשה, שאליה הצטרפה מפלגת העבודה, לאשר לה מתן ערבויות למפלגה, ובה נאמר: "מצבה הפיננסי של מפלגת העבודה קשה ביותר, ולמעשה, מאיים על המשך קיומה". מפלגת העבודה הסבירה: "העמדת הערבות באופן מיידי נדרשת כדי לאפשר למפלגה להיערך ולתפקד כראוי בתקופת הבחירות, לרבות הצורך במיצוי ובמימוש מלוא הפוטנציאל האלקטורלי של המפלגה".

עו"ד אהרון שפרבר ייצג את קרן ברל קצנלסון. עוה"ד רם כספי וירון קוכמן ייצגו את מפלגת העבודה.

פורסם באתר TheMarker מאת: צבי זרחיה