השופטת שרה פריש ביטלה את החלטת ועדת המפקד

הבלאגן בבית היהודי חוגג. אתמול החליטה ברוב דחוק ועדת הבחירות של המפדל על שינוי מועד הבחירות לראשות הבית היהודי, והבוקר החליטה השופטת המפקחת על הבחירות כי מדובר בהחלטה לא חוקתית. הרב טרופר מאשר: החלטת הועדה מוקפאת.

הבלאגן סביב הבחירות הפנימיות בבית היהודי נמשך ואפילו מתעצם.
לפני שלושה שבועות פרסמנו ב'סרוגים', כי חלים עיכובים בפרסום ספר הבוחרים העלולים לשבש את התנהלות הבחירות בבית היהודי, ואכן התחזיות השחורות התממשו.
הבוקר, החליטה השופטת לפסול את החלטת הועדה ולהשאיר את מועדי הבחירות בזמנם המקוריים (כא בחשון, 6 בנוב' ליו"ר בסיבוב ראשון וכ"ח בחשון, 13 נוב' לרשימה, לסניפים ולועידה, וליו"ר בסיבוב שני).

הערב החלטה סופית
בתגובה לדברים אומר, יועצו המשפטי של ח"כ זבולון אורלב, עו"ד אילן בומבך כי "לועדת המפקד הזכות לקבוע את ההחלטה על מועדי הבחירות והיא אכן עשתה זאת בהצבעה חשאית של כלל חבריה. משנתקבלה החלטה שלא נראית לשופטת היא פוסלת אותה."
"הועדה היא הגוף הסוברני היחיד להחליט החלטות בקשר לבחירות ואין לשופטת פריש סמכות תקנונית וחוקית להתערב בהחלטות מסוג זה."
"חשוב עוד לציין כי כל השינויים ארעו רק בעקבות הפיגור במועדים של פרסום ספר הבוחרים על ידי הוועדה ואלפי מתפקדים שנקלטו עם שגיאות או שלא הוכנסו לספר כלל." אומר עו"ד בומבך.
בשיחה עם יו"ר ועדת המפקד, הרב דני טרופר, הוא מאשר ל'סרוגים' כי החלטות הועדה אכן הוקפאו, אך טוען כי לא בוטלו. לדבריו, הועדה עדיין לא קיבלה החלטה סופית, ומה שפורסם אתמול והיום בתקשורת הוא מידע חלקי.
"הערב נפגש לדון ולהחליט בנושא ובשעה שמונה בערב תקבלו תשובה סופית על מועד הבחירות", אמר הרב טרופר.
הייתה אתמול הצבעה או לא?
"מה שהיה אתמול, זה לא מעניין. אנחנו לא מתעניינים בהיסטוריה אלא כותבים את ההיסטוריה, וזה יותר חשוב. כרגע אני יכול להגיד שלא ביטלו שום דבר כי לא הוחלט שום דבר, ישנם עניינים משפטיים כבדים, שצריך לתת להם את הדעה, ולכן הדיון הוקפא להתייעצות משפטית. היום בערב נקבל החלטה סופית".

פורסם באתר "סרוגים" ע"י תומר ניר