עיריית פ"ת הפקיעה קרקע מבי"ח פסיכיאטרי; מפצה במגרש ריק עם אישורי בנייה למגדל בן 32 קומות

ועדת הערר של מחוז מרכז דחתה בקשה של מפעילת בית החולים לפיצוי של 50 מיליון שקל

ועדת הערר של מחוז מרכז, בראשות עו"ד כרמית פנטון, דחתה בשבוע שעבר תביעת פיצויים בסך של כ-50 מיליון שקל בעקבות הפקעה שביצעה עיריית פתח תקוה בקרקע השייכת לבית חולים פסיכיאטרי, סמוך לפארק הגדול בעיר. העירייה פיצתה את בעלי בית החולים בקרקע חלופית ובאישור לבנות עליו מגדל בן 32 קומות.

לטענת המערערת, הקמת המגדל החדש צפויה להיתקל בהתנגדויות שכנים ובהשקעה גדולה משמעותית, עקב הסטנדרטים הגבוהים הנדרשים על ידי משרד הבריאות בהקמת בית חולים. שמאי מטעם בית החולים העריך את הנזק ב-50 מיליון שקל. באי כוחה של העמותה המערערת טענו כי הוראות התוכנית יחייבו את חיסול בית החולים הפסיכיאטרי, עסק משגשג לטענתם.
בית החולים יושב על קרקע של כ-6350 מ"ר, כ-2288 מ"ר מתוכם שטח בנוי. על המתחם חלה תב"ע שאושרה משנת 2006 הקשורה לפיתוח הפארק הגדול בעיר, לפיה כל המבנים מיועדים להפקעה.

עו"ד מיכל אגסי, ממשרד פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות' ייצגה את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית פתח תקוה. בין היתר טענה אגסי כי חישוב השמאי אינו נכון מאחר שהוא מתייחס לשווי העסק ולא לשווי המקרקעין. עוד נטען כי חלק מהמבנים גם כך מיועדים להריסה, מאחר שהם ניצבים על כביש קיים ולחלקם אין היתר בנייה.

ועדת הערר דחתה את הערר, תוך שהיא מציינת שבסיס החישוב של השמאי אינו מקובל עליה. מתוך החלטת ועדת הערר: "שמאי המערערת 'העמיס' על שווי הקרקע במצב הקודם רכיבים בלתי מוחשיים למיניהם, המגדילים את שוויה פי 8 ויותר, באופן תמוה ביותר ובאופן בלתי סביר לחלוטין".

 

הכתבה פורסמה ב The Marker מאת: רנית נחום-הלוי