תקדים: שחיין ערבי ייצג את ישראל באל' אירופה

בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות": בדיון שנערך היום בבית הדין העליון של איגוד השחייה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, אושר לג'ואן קופטי לצאת לאליפות אירופה. "נעשה צדק", אמר לאחר קבלת ההחלטה

ג'ואן קופטי עם אביו ומאמנו מאנו מאי. ביקש לצאת לאליפות אירופה

בעוד 12 ימים תצא לדרך אליפות אירופה בשחייה בעיר דברצן שבהונגריה. המשלחת הישראלית לתחרות כללה עד הערב (ה') 15 שחיינים, שחלקם קרובים מאד להשגת הקריטריון להשתתפות באולימפיאדה ועבורם אליפות זו היא חשובה במיוחד.
מי שנעדר מרשימה זו עד היום הוא השחיין ג'ואן קופטי בן ה-22, שביקש להכלילו ברשימה למשחה השליחים 100X4, מאחר שהוא מהיר יותר משחיין החזה, אמרי גניאל, שקבע את הקריטריון ל-50 מטר בלבד. היום (ה'), לאחר דיון שנערך בבית הדין העליון של איגוד השחייה, אושר לו להיות חלק מהמשלחת, כאשר הוא ישתתף במקצה ל-100 מ' חזה במוקדמות ובמידה שישיג זמן מהיר מזה של גניאל, יוכל להיות חלק מנבחרת השליחים.

קופטי אמר ל-ynet ספורט: "נעשה צדק. בית משפט עשה מה שהוא צריך לעשות. לא היינו צריכים מההתחלה להגיע לשם אבל הגשנו את העובדות וכך הם ראו לנכון להחליט. אני שמח על ההחלטה, אני הולך שם על שיא הישראלי ואני אקבל את המקום בשליחים ומשם נגיע גם לאולימפיאדה".

עו"ד אייל יפה, שייצג את קופטי: "אני שמח שבית הדין מצא לנכון להתערב בהחלטות של איגוד השחייה ושג'ואן ייצג את ישראל באופן שהשחיינים הטובים ביותר הראויים להיות בנבחרת אכן יהיו בנבחרת. אני בטוח שג'ואן, כמו שהבטיח לי, לא יאכזב את איגוד השחייה".

מאיגוד השחייה נמסר: "איגוד השחייה מברך על החלטות בית הדין העליון של האיגוד ומאחל לג'ואן קופטי הרבה הצלחה בהופעתו הראשונה עם נבחרת ישראל באליפות אירופה. הרבה הרבה הצלחה שלוחה גם כמובן לכל נבחרת ישראל היוצאת לדברצ'ן שבוע הבא בהרכב גדול של 16 שחיינים. אמש נבחרה הנהלה שתוביל את איגוד השחייה ב-4 השנים הבאות. כאשר תיבחר הוועדה המקצועית, היא תדרש לקביעת אמות מידה חד משמעיות לענין משחי שליחים".

הסאגה הגיעה היום למשרדי הדיינים שרה פריש ואופיר כץ, שנתבקשו לפשר בין הצדדים, לפני סגירת ההרשמה לאליפות אירופה מחר. קרוב לשלוש וחצי שעות

ישבו הצדדים, מצד אחד איגוד השחייה, עם נציגיו עו"ד עמיחי ווינברגר, מנכ"ל איגוד השחייה אהרון איסרס ומאמן הנבחרת לאוניד קאופמן. מהצד השני, השחיין ג'ואן רופטי ואביו מאזן, עו"ד אייל יפה ומאמנו של ג'ואן, מנו מאי.

במהלך הדיון נשמעו לא מעט ההכפשות וטענות לשקרים, עד כדי כך שכבוד השופטת בדימוס, שרה פריש, סיננה לשכנה לכיסא, עו"ד אופיר כץ, כי אינה משתלטת על העניינים.
בין לבין ישב על הכיסא השחיין עצמו, אלוף ישראל ג'ואן קופטי, שבסך הכול רוצה לייצג את המדינה באליפות אירופה. כל זמן הדיון קופטי לא פצה פה,
מאחר שידע שהאיגוד מצידו ניסה לטעון כי השחיין אינו עומד בקריטריון ולאליפות עצמה טסים כאלו שהשיגו קריטריון. כמו כן, נטען כי ישנם עוד שבעה שחיינים נוספים ללא קריטריון, שיכולים לדרוש את אותה בקשה ולצאת לאליפות.זה עשוי לחרוץ את גורלו, לכאן או לכאן.

מנגד, הוצגו הוכחות כי לאליפות הקודמת לפני שנתיים, וכך גם באליפויות הקודמות, נסעו שחיינים ללא קריטריון. כמו כן, לא מופיע בקריטריונים כי זמן הבוקר נחשב לזמן הקובע, כפי שטען מאמן הנבחרת, וכן שזמנו של ג'ואן יותר טוב מגניאל.

בהמשך הערב, כאמור, התקבלה החלטה, שבה קבעו הדיינים של בית הדין העליון של איגוד השחייה, להוציא את השחיין לאליפות אירופה הקרובה.