נדחתה העתירה: פתח תקווה תשאיר את הארנונה על כנה

שטראוס, ביטוח ישיר ושופרסל הפסידו בעתירה נגד העלאת המס לעסקים בעיר, בעקבות העלאת תעריף הארנונה בשיעור של 5%, בנוסף להעלאה בשיעור של 3.1%
לשכת התיאום של הארגונים העסקיים והחברות שטראוס, שופרסל וביטוח ישיר הפסידו בעתירה שהגישו נגד עיריית פתח תקווה בגין החלטתה להעלות את הארנונה לעסקים. העתירה הוגשה ב־2013 בעקבות העלאת תעריף הארנונה בעיר בשיעור של 5% בשנת 2012, בנוסף להעלאה בשיעור של 3.1% בארנונה לפי העדכון השנתי הקבוע.

העותרים ביקשו כי שרי הפנים והאוצר יבטלו את האישורים החריגים, וטענו כי העירייה לא ערכה עבודת מטה מסודרת לפני הגשת הבקשה להעלאה ולא התייחסה להנחיות הממשלתיות בנושא. לפי העתירה, דמי הארנונה למבני תעשייה עלו מ־138 שקל למ"ר ב־2010 עד ל־144 שקל למ"ר ב־2012, עוד לפני ההעלאה החריגה. באותה תקופה עלו דמי הארנונה לחברות הביטוח מ־394 שקל למ"ר ל־412 שקל למ"ר, ולרשתות השיווק מ־293 שקל למ"ר ל־306 שקל למ"ר.
שופטי העליון קיבלו את עמדת העירייה שייצגו עורכי הדין אשר אילוביץ, יחזקאל ריינהרץ ואריאל ליבר ממשרד פריש שפרבר ריינהרץ, וקבעו כי אין עילה להתערבות בהחלטת האוצר והפנים. בנוסף קבעו כי התוספת כוללת רק עדכון חלקי של המדדים הרלבנטיים, מה שהביא למעשה לירידה ריאלית בתעריף.

פורסם בכלכליסט ביום 20.11.14

ע"י דותן לוי

מעבר לכתבה